Урок з літературного читання у 2 класі
Тема: Урок позакласного читання. Народні казки.
Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, розвивати навички виразного читання, виховувати інтерес до народної творчості,бажання бути товариськими, дружелюбними.
Обладнання: презентація до уроку, відеозаписи презентацій творів, картки для індивідуальної та групової роботи.
Тип уроку: засвоєння навичок і умінь ( за В.Онищуком)
Очікувані результати:
Після уроку учні зможуть:
Характеризувати казку, головних героїв.
Визначати головну думку казки.
Висловлювати своє ставлення до прочитаного.
Добирати вислови, що характеризують художній твір.
Методи, прийоми, види, форми роботи: словесні, наочні, практичні, проблемні, репродуктивні, індивідуальна, групова, колективна.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
- Створення психологічного настрою.
- Звучить музика та слова: «Не за високими горами, а в невеличкому селі Орлівка жили-були собі учні 2 класу, які дуже любили казки».
Діти, як ви думаєте, про кого ця розповідь? Про вас?
А ви любите казки? За що ви їх любите?
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Отже, сьогодні на уроці ми знову полинемо у прекрасний світ казки. Розгляньте малюнки на дошці і скажіть, до яких творів ці ілюстрації? (До казок) А які саме казки зображені на дошці? ( Народні) А які твори ви підготували сьогодні до уроку? То як ви думаєте, яка тема уроку? ( Народні казки).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Діти, а коли ви вперше познайомилися з казкою?
А чого вона нас вчить? А ми хочемо бути добрими та справедливими? Мати багато друзів? А що робити для того, щоб мати багато друзів?
То чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Що хочете дізнатися?
Ну, тоді приступаймо до праці.
ІV. Актуалізація опорних знань і практичного досвіду учнів
1. Робота з виставкою книг.
Готуючись до нашого уроку, ви прочитали багато казок. Скажіть, хто з вас приніс прочитані книжки на виставку? Як вони називаються?
Як одним словом можна назвати дані твори? (казки)
Хто їх написав? (народ) Які вони? (народні)
2. А зараз запрошую вас переглянути телепередачу «В гостях у казки», яку для вас підготували ваші однокласники.
Методичний коментар. Діти переглядають відеозаписи презентацій учнями прочитаних творів: «Колосок», «Як лис вовкові масло показав», «Совині діти».
3 . Розвꞌязування завдань з орієнтуванням у прочитаних творах
«Листи від казкових героїв»
Методичний коментар. Окремі діти отримують листи, у яких написано слова-звертання від казкових героїв. Після відгадування героя казки, на дошці висвітлюється напис: «Казка мудрістю багата».
Коли вовк зꞌїв моїх братів, я заховався під пічку.
Я хотіла в гостях наїстися на тиждень, а зосталася зовсім голодна.
Я так хотів зꞌїсти масла, що мало не випив все озеро.
Я не пригощу вас пиріжками, бо як я працював, ви тільки веселилися,
співали та танцювали.
Коли я побачив на столі мꞌясо, я закричав: «Мяу!»
4.Робота в парах.
Методичний коментар. Діти обирають героїв прочитаних казок із запропонованих:
Лис, вовк, мишенята, півник,дід, баба, коза, рак.
- А яка мудрість захована в кожній з казок?
Фізкультхвилинка
Хтось постукав тихо в клас.
Та перерві ще не час.
Тут підказує Іринка:
«Це у нас фізкультхвилинка!»
Методичний коментар. Виходять герої народних казок, під рухи виконують пісеньку(музика пісні «Ой чорна я си чорна» ).
А я такий кругленький, хоча і невеличкий.
І щічки румꞌяненькі, та ще й біляве личко.
Зеленим лісом, гаєм я сам собі стрибаю.
Своїми лапками, своїми лапками я вміло чеберяю.
Ведмедик волохатий іду у вашу хату.
Люблю я і медочок, люблю я і медочок і смачний колобочок.
Я гарна молодиця, сама я круглолиця.
румꞌяне в мене личко, румꞌяне в мене личко,бо хитра я лисичка.
Як добре, що у гості нас дітки запросили.
Ми разом поспівали, ми разом поспівали і гарно відпочили.
V. Вивчення нового матеріалу.
Опрацювання казки « Ведмідь і павучок».
Читання казки ланцюжком.
Словникова робота.
Старе добро не забувається
VІ. Первинне застосування знань
Бесіда за змістом казки:
Що хотів зробити ведмідь з павуком?
З яким проханням звернувся павучок
Що згодом трапилось з ведмедем?
Хто врятував його?
Чи змінилось ставлення ведмедя до павучка?
Читання казки мовчки.
VІІ. Застосування учнями знань
Вибіркове читання.
VІІІ. Творчі завдання
Робота в групах.
Методичний коментар. Діти обирають дії, що стосуються 1 група: ведмедя, 2 група: павучка. Перевірка роботи на дошці.
Дидактична гра «Уяви себе героєм твору».
Методичний коментар. Дітям дається прочитати текст про подію з художнього твору, пропонується уявити себе певним героєм. Розказати про свої почуття.
Коли ведмідь хотів розчавити павучка. (для павучка).
Коли павучок врятував ведмедя ( для ведмедя).
Читання в особах.
Переказ казки за опорними словами ( на дошці).
ІХ. Домашнє завдання. Прочитати одну з народних казок.
1 група. Виготовити до неї ілюстрацію.
2 група. Підготувати ділог у парі з товаришем.
Х. Підсумок уроку.
Технологія «Дерево рішень»
Методичний коментар. Діти читають прислівꞌя, обирають, які з них стосуються нашої казки. Зелені листочки прикріплюють на символічному дереві.
Роби добро, воно дорожче від золота.
Добро довго памꞌятається.
Хто людям добра бажає, той і собі має.
Мені добре, коли іншому погано.
Моя хата скраю, я нічого не знаю.
З вовками жити – по вовчому вити.
Рефлексія.
дізнався (добро добром вертається)
побачив (що навіть маленький павучок може врятувати великого ведмедя).
Немає коментарів:
Дописати коментар