Урок з української
мови у 2 класі
Тема: Узагальнюючий урок за
розділом « Речення»
Мета: узагальнити знання учнів про види речень за метою висловлювання ; члени
речення, зв'язок слів
у реченні; вчити застосовувати знання,
здобуті учнями під
час вивчення теми «Речення»; виховувати
шанобливе ставлення до
рідної мови та любов
до природи.
Обладнання: фрагменти народних вишивок, грамзаписи
пісень, картки для індивідуальної та групової роботи.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань (за В.Онищуком)
Очікувані результати:
Після уроку учні зможуть:
•
характеризувати
речення за його основними ознаками;
•
відтворювати інтонацію
різних речень за метою висловлювання;
•
дотримуватися
розстановки розділових знаків під час списування.
Методи, прийоми, види,
форми роботи: наочні, практичні, проблемні, репродуктивні, індивідуальна,
групова, колективна.
Хід уроку:
І. Організаційна частина.
- Доброго дня, любі діти ! На який урок ми з вами зібралися ? Що ви чекаєте від нього ? ( учні
висловлюють свої думки)
У мене
діточки, як ті квіточки.
Всі
гарненькі, чепурненькі
Й до роботи
беручкі.
Починаймо
працювати,
Ви ж у
мене молодці.
Мови
рідної знавці.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
- Індивідуальна робота з картками.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
- Словникова
робота. Робота над помилками.
- Вправа « Мікрофон»
- Отож, давайте
пригадаємо, над якою темою ми зараз працюємо?
- Що ми знаємо про речення ?
- Які бувають види речень ?
ІV. Мотивація
навчальної діяльності.
Каліграфічна
хвилинка
Ук Укр ськ чок Україна рушничок
Робота зі скоромовкою «Рушничок»
V. Повідомлення теми і завдань уроку.
Створення проблемної ситуації.
( Звучить «Пісня про рушник» )
- Діти, щойно ви прослухали уривок «Пісні
про рушник», яку написав видатний український поет А.Малишко. А слухали
ми її не просто так, а тому, що крім
того, що ми з вами сьогодні на уроці повторимо наші знання про речення, які ми вивчали протягом
кількох уроків, а й дізнаємось більше про український рушник. Чи знаєте ви про
те, яке місце у нашого народу займає мистецтво вишивки? А які рослини
вшановували наші предки у вишивках і що вони означали? Хочете про це дізнатися
? Тому, і символічним планом нашого уроку є український рушничок. Виконуючи
завдання на різних етапах уроку, ми більше дізнаватимемося про те, яке значення
наш народ надає вишивці.
- На народних рушниках в'ється виноград.
Це життєва нива, на якій чоловік – це сівач, а жінка – берегиня роду.
VІ. Узагальнення й закріплення , систематизація знань.
1. Колективна робота, вірш « Гарно вбралася калина»
Гарно вбралася
калина
у червоні
намистинки.
Поласуйте й ви,
малята,
наче і лісі
пташенята !
Бабусю, випечи
пиріг.
А раптом гості
на поріг ?
Чай заварим на
калині,
завітайте до
нас нині!
-Прочитайте.
-Визначте тип речень за метою висловлювання.
-За змістом 1 речення побудуйте спонукальне речення.
-Запишіть.
-Зробіть звуковий аналіз слова бабусю.
- Калина –
дерево нашого роду, наш символ і оберіг. Недарма народ склав багато пісень про
неї, а головне прислів'я каже: « Без верби і калини нема України». В усі часи
красу дівчини порівнювали з калиною.
- А що ви знаєте
про калину ?
( скласти опис
калини)
2.Вправа 176,
- Прочитайте, складіть речення, визначте головні члени
речення.
-1 варіант – 1 речення
-2 варіант – 2 речення
Фізкультхвилинка. Танок « Ой, єсть в лісі калина»
- А які дерева
поєднували в собі силу і красу ? Силу і красу поєднували дуб і калина, що символізували парубка
і дівчину.
3.Диференційовані завдання
1в. –Півнику, мій
півнику, що ти наробив ?
-Півнику
меншому голову розбив !
-Як тобі не
соромно меншого бить ?
-Я не буду,
півнику, більш тебе любить !
Завдання:
1.Прочитати. Побудувати
схему 2 речення.
2.Визначити речення за метою висловлювання.
3.Скласти розповідь, як посварилися два півники.
2в. І пшонця не
дам тобі, не наллю води.
Помирися з
меншим, зараз підійди !
Помирились
півники і пішли в садок.
Разом будуть
їсти жменьку зерняток ?
Завдання:
1.Прочитати. Побудувати
схему 4 речення.
2.Визначити речення за метою висловлювання.
3.Скласти розповідь, як помирилися два півники.
- У народній вишивці живуть також і птахи: це голуби, зозулі. Особливою
пошаною в нашого народу користується ластівка, бо вірять, що вона приносить
добру звістку. А півень символізує господаря.
VІІ. Формування творчих умінь і навичок учнів.
1.Скринька Чомусика
- Пояснити, як ви розумієте значення прислів'їв:
То шиє, то поре, а все ниткам горе.
Білими нитками шито.
Тримай хату у віночку, а рушник на кілочку
- Наш народ не
мислить себе без пісні, тому образ народної пісні тісно пов'язаний з вишивкою.
Тут красуються кучеряві чорнобривці, гарні, як і наша природа.
2.Бліц-турнір ( діти сигналізують сигнальними картками)
- Речення складається із (слів).
- Речення виражає ( закінчену думку)
- Слова в реченні пишуться ( окремо)
-Перше слово в реченні пишеться ( з великої букви)
-Речення, в якому про щось розповідається ( називається
розповідним)
-Речення, в якому про щось запитується, називається (
питальним)
-Який розділовий знак може стояти в кінці речення ?
-Назвіть головні члени речення в реченні « Мама вишила сорочку » .
-Визначте, яке це речення за метою висловлювання :
VІІІ. Підсумок уроку.
- Ну, що ж, діти. Надходить до завершення наш урок.
Давайте пригадаємо, чим ми займалися на уроці. Чим він вам запам'ятався ?
А зараз я пропоную Вам самим оцінити свою роботу, оберіть
собі смайлик відповідного кольору.
Гра «Сходинки самооцінки»
ІX. Домашнє завдання:
завдання на вибір:
- повторити матеріал з теми; - скласти свої загадки про
мовні явища
Додаток
4
Немає коментарів:
Дописати коментар